Highway One en BBQ-en op de farmersmarket - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Ina - WaarBenJij.nu Highway One en BBQ-en op de farmersmarket - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Ina - WaarBenJij.nu

Highway One en BBQ-en op de farmersmarket

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ina

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Carmel-by-the-Sea

Vanuit LA over de Highway 1 langs de kust gereden en 's avonds in San Luis Obispo aangekomen. We waren hier toevallig op donderdagavond. Precies de avond waarop ze daar de farmersmarket organiseren. Een soort braderie met muziek, gezelligheid en BBQ en veelal locals en weinig toeristen. Komt dat even mooi uit :-)

De volgende dag rijden we het mooiste stuk van de Highway 1. Tussen San Simeon en Carmel. Net voor San Simeon nog langs de kust een soort beroemde zeeleeuwen gezien of naar het schijnt zijn dit zeeolifanten...ach..ze zijn in ieder geval leuk!

Wel was het vandaag best koud (16 gr) en grijs, wat wel jammer is van het mooie Big Sur waar we door heen rijden. Niettemin nog heerlijk geluncht bij het beroemde "Nepenthe" met schitterend uitzicht over de kust en vervolgens door naar Carmel, waar we de beroemde missiekerk hebben bekeken en het dorp even in geweest zijn. Clint Eastwood z'n hippiedorp is inderdaad best grappig zo zonder verkeerslichten en reclameborden :-), alleen ontzettend druk...wat blijkt...het is autoweek en het stikt ervan de mooie, dure, oude en nieuwe sportauto's (vandaar dus dat ik hier maanden geleden al geen hotel meer kon boeken!!). Dus ja..wij moeten nog door naar ons motel net boven Montery...het laatste nachtje.....:-(